Mencari Damai Yang Hilang

Kita anak Adam berkongsi kegembiraan, kesedihan & kedamaian

 
QUDWAH HASANAH

HERO MALAYA

MURABBIKU
MALAYSIA HARI INI
HALWA TELINGA
HERO MALAYA CATAT SEJARAH LAGI!!!
Monday, June 15, 2009

Hari ini tanggal 15 Jun 2009, MB RAKYAT, YB Ir Nizar Jamaluddin terus mencatat sejarah tersendiri apabila menjadi MP PERTAMA DI DUNIA DIHALAU KELUAR PARLIMEN hanya selepas kurang 5 MINIT mengangkat sumpah sebagai ahli parlimen. Beliau dihalau keluar oleh Speaker kerana menjerit perkataan HIDUP RAKYAT BUBAR DUN PERAK dan memakai lilitan kepala tertulis BUBAR DUN. Maka, sekali lagi sejarah tercipta oleh ikon pejuang demokrasi malaysia masa kini!!!

Mungkin ramai yang akan beranggapan bahawa tindakan beliau hanyalah untuk menagih populariti dikala kuasa sebagai MB sudah tiada di genggaman. Namun, bagi saya beliau adalah pejuang demokrasi tulen!!! apa yang diperjuangkan beliau adalah hak rakyat yang memilih dirinya & wakil rakyat PR yang lain. hak rakyat yang mahukan keadilan sepertimana yang telah Islam ajarkan, bukan keadilan versi UMNO-BN yang penuh dengan tipu daya, rasuah, kronisme, politik wang dll. Perjuangan beliau perlu kita dokongi bersama. HIDUP YB NIZAR!!!

HIDUP HIDUP HIDUP RAKYAT, BUBAR BUBAR BUBAR DUN PERAK. TAKBIR!!!


posted by Rosairulasrul @ 3:56 AM  
0 Comments:

Post a Comment

<< Home
 
About Me

Name: Rosairulasrul
Home: Bandar Baru Bangi, Selangor, Malaysia
About Me: Aku anok kelate yang menumpang di negeri orang. merupakan bekas pelajar SMKA Falahiah, Pasir Pekan sebelum merantau ke matrikulasi Kuala Pilah sehingga menggenggam ijazah sarjanamuda Kejuruteraan Elektrik & Elektronik di UKM. Namun, hatiku belum tenang...selagi belum kutemu damai yang hilang...........
See my complete profile
Masa Itu Emas
BERITA BANGI
Previous Post
Archives
Jadual Kehadiran

Powered by

BLOGGER

© 2005 Mencari Damai Yang Hilang Blogger Templates by Isnaini Dot Com and Car Pictures